♥MY LOVELY CAT ♥
Thursday 24 May 2012 | 0 kaus kaki ketinggalan
♥ASSALAMUALAIKUM. SALAM SEJAHTERA. SELAMAT PAGI. SELAMAT TENGAHARI. SELAMAT MALAM. SALAM SATU MALAYSIA.♥

Dekat rumah aku banyak kucing, adelah dalam 15 ekor kot, banyakkan? Tapi ni pon dah kira kurang lah ni dulu lagi banyak dalam 30 ekor rasanya. Abah suka sangat dekat kucing, orang bagi je mesti abah amik, nampak kucing dekat luar mesti amik lepastu bela. Dulu akulah yang kena bersih bersihkan semua tempat kucing tapi sekarang tak dah sebab bila masuk kolej aku semakin buzy dengan asgment semua, kadang kadang sabtu ahad aku keluar, so aku takdelah banyakkan masa dekat rumah. Rindu jugak nak duduk rumah macam dulu tapi bila duduk rumah mesti akan boring, tapi kalau selalu sangat keluar, duit pulak keluar macam air, tu tak tahan tu, so better duduk dekat rumah lagi best. Boleh aku tolong mama, kemas rumah, main dengan kucing kesayangan aku. Hehe

Ada seekor kucing ni, kucing hutan, pakcik sedara bagi. Nak kata besar, besar jugak lah sebab dia seekor je yang besar dalam banyak banyak kucing dekat rumah aku. Nama dia mula mula Badak, tak sedapkan? Kelakar pon ye jugak sebab Badak, ade ke orang letak nama kucing Badak? Macam tak penah di buat orang je, lepastu abah tukar jadi Bad. Haaa baru sedap sikit nak panggilkan? Hehe. Sejak tu kitaorang semua panggil dia Bad.

Bad ni antara kucing yang paling aku sayang sekali, sebabnya aku pon tak tau lah. Hehe. :P. Bad ni serupa macam manusia, nak tidur dekat tempat tempat best je macam atas katil, tempat yang empuk empuk lah. Lepastu makanan pulak, Bad ni nak ayam je, ikan semua dia taknak, mengada ngada kan? Bagi pelempang baru tau. Hehe :P. Lepastu bad ni kan pakai rantai leher yang ada loceng sebabnya bad ni lain sikit, kalau bad dapat lepas abis bad merayau sampai rumah pon bad taknak balik, so abah letakkan tali dekat bad. Sekarang ni tak pakai tali dah sebab bad dah kena ‘sunat’. Hehe :P. So takdelah bad nak gatal gatal keluar rumah lagi. 

Sekarang ni dah macam orang bodoh dah bad, keluar je dari kandang terus bad masuk rumah then masuk bilik lepastu naik atas katil. Bad ni sekali bad cakar berdarah terus, kuku bad memang gile tajam, takut jugak aku kadang kadang bile time mood bad nak main, aku tarik diri, takut aku nak kena cakar, kalau tahan sakit takpelah ni sakit plus berdarah sekali, haish, tak sanggup. Hehe :P. Sakit tau bad cakar. Tapi kalau aku kena cakar, berdarah surelah kan, aku buat bodoh je, malas nak balut balut bagai. Hehe ;p. Muka bad garang tapi sebenarnya bad manja sangat. Kalau time bad manja, haish memang malas kot nak layan, mengesel ngesel, kalau time mood aku okey, aku layan lah, tapi kalau time mood aku tak okey, memang kenalah bad tu. :P

Dekat kolej, ada seorang kawan aku nama Badrul tapi dia suruh kitaorang panggil dia Bad. Serta merta aku teringat bad aku yang ade dekat rumah. Hehe ;p. Kitaorang pon boleh dikatakan rapat jugak lah sampai ade yang nak jeles bagai, pelik aku, kawan je pon. Bengong ‘si dia’. Jeles punya pasal sampai nak bergaduh, ape punya lelaki lah. JPJ TAK GUNA! ;P . Ahhhhhhhh! Dah! Takperlu kot nak cerita pasal dia, cerita lama, TUTUP! STOP! FULLSTOP!




p/s : sesiapa yang suka bela kucing tu, kalau nak tanye pendapat sila Tanya saya ye. Hehe. :P. Takdelah gurau je. Heee ;p

♥THANKYOU♥ASSALAMUALAIKUM♥



It's Me
The Web Mistress
♥ QielaEila | Twenty | Single ♥ ♥ Follow Me Back. Thankyou. Loveyou ♥.

Follow and Add
I'm Busy
Facebook Twitter Instagram
Misc
stuff that you left
I don't have any idea how..or with WHAT...would you fill this page in, but since i don't really care, i expect you to brainstorm and think it yourself: will you put your table of contents here...or probably 'previous post' list...or whatever you feel like. Toodles!